Infoblok
IP adresa: 18.234.232.228
Dátum: 28. 03. 2024
Čas: 12:42
Meniny má: Soňa
Zajtra: Miroslav
 Meškanie vlakov

Číslo vlaku:

Pohyb vlakov na mape ŽSR

 Rubriky
 Najnovšie foto
757.008-8
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, tra 160, 19.4.2018
zobrazenĂ­: 3107
znĂĄmka: 0

751.129-8
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, Rožňava, tra 167, 19.1.2018
zobrazenĂ­: 2848
znĂĄmka: 1.00

751.126-4
ZSCS, Pn Turňa nad Bodvou - Slavec jaskyňa, tra 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 2975
znĂĄmka: 3.00

757.004-7
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, tra 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 2748
znĂĄmka: 0

757.012-0
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, tra 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 3180
znĂĄmka: 0

751.026-6
ZSCS, +751.171-0, Rv do depa, tra 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 2814
znĂĄmka: 0

757.009-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Jovice, tra 160, 20.6.2017
zobrazenĂ­: 2876
znĂĄmka: 0

757.014-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Rožňava, tra 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 2812
znĂĄmka: 0

751.129-8
ZSCS, Pn Kapušany pri Prešove - Stožok, Rožňava, tra 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 2591
znĂĄmka: 0

751.125-6
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, tra 167, 30.5.2017
zobrazenĂ­: 2610
znĂĄmka: 0

» ĎalĹĄie fotografie

Diskusné príspevky

k článku: Železničné (dráhové) tunely na Slovensku
zo dňa 23.01.2012, autor článku: Ing. Peter Páteček


Príspevok zo dňa: 24.01.2012 17:04:46     Reagova
Autor: palo  

Titulok: TEŽ
A co tunel v areali liecebne vo Vysnych Hagoch? Aj kolajnice v nom este su :)

Príspevok zo dňa: 24.01.2012 20:57:45     Reagova
Autor: Peter  

Titulok: Re: TEŽ
V tabužke sú uvedené tunely, ktoré slúžili, mali slúži, slúžia a budú slúži pre verejnú železničnú, resp. kožajovú dopravu. Tunel vo Vyšných Hágoch okrem svojej atypickosti neslúžil pre verejnú dopravu, bol vybudovaný na vlečke. Z tohto dôvodu som ho nezaradil do zoznamu.

Príspevok zo dňa: 13.07.2012 20:58:00     Reagova
Autor: Peter  

Titulok: Tunel Turecký vrch v prevádzke
Dnes ráno na základe výsledkov meraní a súhlasu Úradu pre reguláciu železničnej dopravy bol daný do predčasného užívania tunel Turecký vrch – jeho druhá traová kožaj.
Ako prvý prešiel cez tunel Turecký vrch po 2. kožaji z Trenčianskych Bohuslavíc o 08.29 nákladný vlak 65800 povolenou rýchlosou 30 km/h., cez Nové Mesto nad Váhom prešiel o 08.40 h. Od tejto chvíle môžu vlaky premáva cez Tunel po jednej traovej kožaji (je to 2. TK) a to rýchlosou 50 km/hod.
Tunel cez Turecký vrch je súčasou stavby: „Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov, žkm 100, 500-159, 100 pre traovú rýchlos do 160 km/hod., I. etapa a II. etapa (úsek Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce“.)

Železničná dvojkožajná tra Nové Mesto nad Váhom – Púchov je súčasou V. európskeho koridoru. Úsek Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce má dĺžku 17,457 km; stavba bude realizovaná v dvoch etapách:
- I. etapa – medzistaničný úsek Nové Mesto nad Váhom – Trenčianske Bohuslavice
- II. etapa – úsek Trenčianske Bohuslavice – Zlatovce (končí za zastávkou Kostolná - Záriečie)
- železničná stanica Trenčianske Bohuslavice
- medzistaničný úsek Trenčianske Bohuslavice – Melčice
- železničná stanica Melčice
- medzistaničný úsek Melčice – Zlatovce

Príspevok zo dňa: 13.07.2012 21:00:04     Reagova
Autor: Peter  

Titulok: Re: Tunel Turecký vrch v prevádzke
Generálnym projektantom stavby je REMING CONSULT, a. s.

Zhotovitežom stavby, vybraným na základe verejnej súaže, je združenie „Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce 2009“, v zložení OHL ŽS, a. s., Skanska BS, a. s., VÁHOSTAV – SK, a. s., Doprastav, a. s. a ELTRA, s. r. o.

Stavebný dozor na základe verejnej súaže vykonáva „Inžinierske združenie Zlatovce“, vedúci združenia Infram SK, s. r. o., člen združenia Bung Slovensko, s. r. o.

Financovanie prác vo výške takmer 264 mil. eur bez DPH je realizované z Kohézneho fondu Európskej komisie a spolufinancované zo zdrojov SR, v rámci Operačného programu doprava 2007-2013.

Harmonogram prác:
Prípravné práce začali 29. 9. 2009, kedy sa v Novom Meste nad Váhom uskutočnilo odovzdanie a prevzatie staveniska stavby. Podža harmonogramu zhotoviteža má modernizácia trva 44 mesiacov, teda do konca mája 2013.

Slávnostné prerazenie tunela sa uskutočnilo 25. novembra 2010. Tunel Turecký vrch je prvý nový tunel, ktorý sa na Slovensku stavia po viac ako šiestich desiatkach rokov.

Charakteristika stavby:

Najvýraznejším prvkom I. etapy stavby je železničný tunel cez Turecký vrch, ktorý je projektovaný pre rýchlos vlakových súprav 160 km/hod. Dĺžka tunela je 1775 m, z toho dĺžka razenej časti je 1 738,50 m. Tunelový variant minimalizuje zásah do prírodnej rezervácie Turecký vrch počas realizácie stavby ako aj v jej budúcom prevádzkovaní.
V rámci prípravy stavby boli zapracované všetky akceptované podmienky obcí a ostatných dotknutých subjektov a zohžadnené v projektovej dokumentácii. Ide o podmienky týkajúce sa napríklad:
- vrátenia dočasných záberov do pôvodného stavu a rekultivácie;
- nakladania s odpadmi;
- dopravných opatrení;
- úprav korýt vodných tokov;
- zabezpečenia protihlukových opatrení;
- zásad podmienok hygieny, ochrany prírody a krajiny a iné.

Príspevok zo dňa: 13.07.2012 21:01:12     Reagova
Autor: Peter  

Titulok: Re: Re: Tunel Turecký vrch v prevádzke
Pôvodne boli posudzované tri varianty trasy okolo Tureckého vrchu v spracovanej zjednodušenej technickej štúdii s ekonomickým porovnaním:
- 1. tunelový variant
- 2. odrezový variant – s rozsiahlym zásahom do chránenej krajinnej oblasti (CHKO)
- 3. preložka trate spolu s preložkou cesty 1. triedy I/61 a žst.Trenčianske Bohuslavice.

Výsledky technickej štúdie svedčili jednoznačne v prospech tunelového variantu. Výhody tunelového variantu sú:
- zníženie nákladov na údržbu trate v tuneli (pevná jazdná dráha);
- minimálny zásah do CHKO (len portálové oblasti) – preferované aj ochranármi;
- skrátenie trasy, jazdného času a tým aj prevádzkových nákladov;
- nezávislá výstavba, nakožko tunel sa nachádza mimo existujúcej železničnej trate, čím je zachovaná prevádzka počas výstavby tunela.
Železničný tunel cez Turecký vrch je prvý na Slovensku, ktorý je navrhnutý a realizovaný podža technických špecifikácií pre interoperabilitu (TSI) pre konvenčné trate. Môžeme poveda, že ide o pilotný projekt, z ktorého budú čerpa aj projekty ďalších pripravovaných stavieb železničných tunelov.

 Najnovšie články - aktuality, reportáže
 Hlavné menu

Užívatežské meno (prezývka):

Heslo:




Registrácia nového čitateža!

 Sledujte nás na:

      

 Fórum
Železničné.info - Diskusné fórum

Železnice v Európe - Taliansko

Železničné trate - Mimoriadnosti na tratiach

Slovenské železnice - Meškanie vlakov

Železničné stanice - Stará Kremnička


Kožajové vozidlá - Motorové jedotky radu 813


Železničné.info - Železničné.info

Slovenské železnice - Nehody na tratiach

ĎalĹĄie prĂ­spevky »
 Inzercia
Nie sú žiadne inzeráty.
 Filmotéka
Rozlúčka s Uhrankou Prehraj
R 371 Horehronec Prehraj
Hanušovský viadukt 2Prehraj
498.104 Albatros na trati 131Prehraj
Tri pary v akciiPrehraj
GP 2011 ZvolenPrehraj
464.001 na DomiciPrehraj
Kačena - PLŽPrehraj
754.054 na mimoriadnom vlakuPrehraj
Oslavy storočnice trate 196Prehraj
 Vyhžadávanie
Vlož text:

 Štatistika
Tieto stránky boli vytvorené pomocou phpRS redakčného systému napísaného v PHP jazyku

php    mysql    apache    rss

Š ŽELEZNIČNÉ.INFO :: 2007-2018