Infoblok
Mekanie vlakov
Rubriky
Najnovie foto
757.008-8
zobrazenĂ: 3107
znĂĄmka: 0
751.129-8
zobrazenĂ: 2848
znĂĄmka: 1.00
751.126-4
zobrazenĂ: 2975
znĂĄmka: 3.00
757.004-7
zobrazenĂ: 2748
znĂĄmka: 0
757.012-0
zobrazenĂ: 3180
znĂĄmka: 0
751.026-6
zobrazenĂ: 2814
znĂĄmka: 0
757.009-6
zobrazenĂ: 2876
znĂĄmka: 0
757.014-6
zobrazenĂ: 2812
znĂĄmka: 0
751.129-8
zobrazenĂ: 2591
znĂĄmka: 0
751.125-6
zobrazenĂ: 2610
znĂĄmka: 0
|
Diskusné príspevky
k článku: elezničné (dráhové) tunely na Slovensku zo dňa 23.01.2012, autor článku: Ing. Peter Páteček
Prida nový diskusný príspevok
Príspevok zo dňa: 23.01.2012 22:22:35 Reagova
Autor: Peter
Titulok: Články na ASB o plánovaných tuneloch:
Príspevok zo dňa: 24.01.2012 17:04:46 Reagova
Autor: palo
Titulok: TE
A co tunel v areali liecebne vo Vysnych Hagoch? Aj kolajnice v nom este su :)
Príspevok zo dňa: 24.01.2012 20:57:45 Reagova
Autor: Peter
Titulok: Re: TE
V tabužke sú uvedené tunely, ktoré slúili, mali slúi, slúia a budú slúi pre verejnú elezničnú, resp. kožajovú dopravu. Tunel vo Vyných Hágoch okrem svojej atypickosti neslúil pre verejnú dopravu, bol vybudovaný na vlečke. Z tohto dôvodu som ho nezaradil do zoznamu.
Príspevok zo dňa: 13.07.2012 20:58:00 Reagova
Autor: Peter
Titulok: Tunel Turecký vrch v prevádzke
Dnes ráno na základe výsledkov meraní a súhlasu Úradu pre reguláciu elezničnej dopravy bol daný do predčasného uívania tunel Turecký vrch jeho druhá traová kožaj.
Ako prvý preiel cez tunel Turecký vrch po 2. kožaji z Trenčianskych Bohuslavíc o 08.29 nákladný vlak 65800 povolenou rýchlosou 30 km/h., cez Nové Mesto nad Váhom preiel o 08.40 h. Od tejto chvíle môu vlaky premáva cez Tunel po jednej traovej kožaji (je to 2. TK) a to rýchlosou 50 km/hod.
Tunel cez Turecký vrch je súčasou stavby: Modernizácia elezničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov, km 100, 500-159, 100 pre traovú rýchlos do 160 km/hod., I. etapa a II. etapa (úsek Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce.)
elezničná dvojkožajná tra Nové Mesto nad Váhom Púchov je súčasou V. európskeho koridoru. Úsek Nové Mesto nad Váhom Zlatovce má dĺku 17,457 km; stavba bude realizovaná v dvoch etapách:
- I. etapa medzistaničný úsek Nové Mesto nad Váhom Trenčianske Bohuslavice
- II. etapa úsek Trenčianske Bohuslavice Zlatovce (končí za zastávkou Kostolná - Záriečie)
- elezničná stanica Trenčianske Bohuslavice
- medzistaničný úsek Trenčianske Bohuslavice Melčice
- elezničná stanica Melčice
- medzistaničný úsek Melčice Zlatovce
Príspevok zo dňa: 13.07.2012 21:00:04 Reagova
Autor: Peter
Titulok: Re: Tunel Turecký vrch v prevádzke
Generálnym projektantom stavby je REMING CONSULT, a. s.
Zhotovitežom stavby, vybraným na základe verejnej súae, je zdruenie Nové Mesto nad Váhom Zlatovce 2009, v zloení OHL S, a. s., Skanska BS, a. s., VÁHOSTAV SK, a. s., Doprastav, a. s. a ELTRA, s. r. o.
Stavebný dozor na základe verejnej súae vykonáva Ininierske zdruenie Zlatovce, vedúci zdruenia Infram SK, s. r. o., člen zdruenia Bung Slovensko, s. r. o.
Financovanie prác vo výke takmer 264 mil. eur bez DPH je realizované z Kohézneho fondu Európskej komisie a spolufinancované zo zdrojov SR, v rámci Operačného programu doprava 2007-2013.
Harmonogram prác:
Prípravné práce začali 29. 9. 2009, kedy sa v Novom Meste nad Váhom uskutočnilo odovzdanie a prevzatie staveniska stavby. Podža harmonogramu zhotoviteža má modernizácia trva 44 mesiacov, teda do konca mája 2013.
Slávnostné prerazenie tunela sa uskutočnilo 25. novembra 2010. Tunel Turecký vrch je prvý nový tunel, ktorý sa na Slovensku stavia po viac ako iestich desiatkach rokov.
Charakteristika stavby:
Najvýraznejím prvkom I. etapy stavby je elezničný tunel cez Turecký vrch, ktorý je projektovaný pre rýchlos vlakových súprav 160 km/hod. Dĺka tunela je 1775 m, z toho dĺka razenej časti je 1 738,50 m. Tunelový variant minimalizuje zásah do prírodnej rezervácie Turecký vrch počas realizácie stavby ako aj v jej budúcom prevádzkovaní.
V rámci prípravy stavby boli zapracované vetky akceptované podmienky obcí a ostatných dotknutých subjektov a zohžadnené v projektovej dokumentácii. Ide o podmienky týkajúce sa napríklad:
- vrátenia dočasných záberov do pôvodného stavu a rekultivácie;
- nakladania s odpadmi;
- dopravných opatrení;
- úprav korýt vodných tokov;
- zabezpečenia protihlukových opatrení;
- zásad podmienok hygieny, ochrany prírody a krajiny a iné.
Príspevok zo dňa: 13.07.2012 21:01:12 Reagova
Autor: Peter
Titulok: Re: Re: Tunel Turecký vrch v prevádzke
Pôvodne boli posudzované tri varianty trasy okolo Tureckého vrchu v spracovanej zjednoduenej technickej túdii s ekonomickým porovnaním:
- 1. tunelový variant
- 2. odrezový variant s rozsiahlym zásahom do chránenej krajinnej oblasti (CHKO)
- 3. preloka trate spolu s prelokou cesty 1. triedy I/61 a st.Trenčianske Bohuslavice.
Výsledky technickej túdie svedčili jednoznačne v prospech tunelového variantu. Výhody tunelového variantu sú:
- zníenie nákladov na údrbu trate v tuneli (pevná jazdná dráha);
- minimálny zásah do CHKO (len portálové oblasti) preferované aj ochranármi;
- skrátenie trasy, jazdného času a tým aj prevádzkových nákladov;
- nezávislá výstavba, nakožko tunel sa nachádza mimo existujúcej elezničnej trate, čím je zachovaná prevádzka počas výstavby tunela.
elezničný tunel cez Turecký vrch je prvý na Slovensku, ktorý je navrhnutý a realizovaný podža technických pecifikácií pre interoperabilitu (TSI) pre konvenčné trate. Môeme poveda, e ide o pilotný projekt, z ktorého budú čerpa aj projekty ďalích pripravovaných stavieb elezničných tunelov.
Prida nový diskusný príspevok
Zobrazi článok: elezničné (dráhové) tunely na Slovensku
Najnovie články - aktuality, reportáe
|
Hlavné menu
Sledujte nás na:
Fórum
Inzercia
Filmotéka
Vyhžadávanie
tatistika
|