Príspevok zo dňa: 13.07.2012 21:00:04
Autor: Peter
Titulok: Re: Tunel Turecký vrch v prevádzke
Generálnym projektantom stavby je REMING CONSULT, a. s.
Zhotoviteľom stavby, vybraným na základe verejnej súťaže, je združenie „Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce 2009“, v zložení OHL ŽS, a. s., Skanska BS, a. s., VÁHOSTAV – SK, a. s., Doprastav, a. s. a ELTRA, s. r. o.
Stavebný dozor na základe verejnej súťaže vykonáva „Inžinierske združenie Zlatovce“, vedúci združenia Infram SK, s. r. o., člen združenia Bung Slovensko, s. r. o.
Financovanie prác vo výške takmer 264 mil. eur bez DPH je realizované z Kohézneho fondu Európskej komisie a spolufinancované zo zdrojov SR, v rámci Operačného programu doprava 2007-2013.
Harmonogram prác:
Prípravné práce začali 29. 9. 2009, kedy sa v Novom Meste nad Váhom uskutočnilo odovzdanie a prevzatie staveniska stavby. Podľa harmonogramu zhotoviteľa má modernizácia trvať 44 mesiacov, teda do konca mája 2013.
Slávnostné prerazenie tunela sa uskutočnilo 25. novembra 2010. Tunel Turecký vrch je prvý nový tunel, ktorý sa na Slovensku stavia po viac ako šiestich desiatkach rokov.
Charakteristika stavby:
Najvýraznejším prvkom I. etapy stavby je železničný tunel cez Turecký vrch, ktorý je projektovaný pre rýchlosť vlakových súprav 160 km/hod. Dĺžka tunela je 1775 m, z toho dĺžka razenej časti je 1 738,50 m. Tunelový variant minimalizuje zásah do prírodnej rezervácie Turecký vrch počas realizácie stavby ako aj v jej budúcom prevádzkovaní.
V rámci prípravy stavby boli zapracované všetky akceptované podmienky obcí a ostatných dotknutých subjektov a zohľadnené v projektovej dokumentácii. Ide o podmienky týkajúce sa napríklad:
- vrátenia dočasných záberov do pôvodného stavu a rekultivácie;
- nakladania s odpadmi;
- dopravných opatrení;
- úprav korýt vodných tokov;
- zabezpečenia protihlukových opatrení;
- zásad podmienok hygieny, ochrany prírody a krajiny a iné.