Infoblok
Meškanie vlakov
Rubriky
Najnovšie foto
757.008-8
zobrazenĂ: 3344
známka: 0
751.129-8
zobrazenĂ: 3083
známka: 1.00
751.126-4
zobrazenĂ: 3197
známka: 3.00
757.004-7
zobrazenĂ: 2947
známka: 0
757.012-0
zobrazenĂ: 3385
známka: 0
751.026-6
zobrazenĂ: 3015
známka: 0
757.009-6
zobrazenĂ: 3065
známka: 0
757.014-6
zobrazenĂ: 2991
známka: 0
751.129-8
zobrazenĂ: 2780
známka: 0
751.125-6
zobrazenĂ: 2790
známka: 0
|
Diskusné fórum
Prehľad kategórií
- Koľajové vozidlá
- Motorové jedotky radu 813
|
|
Autor | Príspevky |
Peter Príspevkov: 326
|
Vložené 09.11.2009 18:40:05
Tieto motorové jednotky majú nový pohon a moderný interiér, ale stále ide o
spojenie dvoch dvojosích vozňov, čomu zodpovedá aj kvalita jazdy. Máte zaujímavé
informácie o týchto jednotkách? Vyjadrite svoj názor tu v diskusii. Stručné
informácie o jednotkách nájdete tu:
Motorová jednotka radu
813+913
Fotoalbum MJ 813
Upravené 09.11.2009 18:49:31 |
vajs Príspevkov: 5
|
Vložené 12.01.2012 08:31:39
MJ radu 813 sú modernizované vozidlá, ktoré boli vyrábané rekonštrukciou mot.
vozňov 810 a prívesných vozňov. Treba povedať, že z pohľadu kultúry cestovania
je pre cestujúcich podstatným zlpšením oproti predchádzajúcim vozidlám, napr. MV
811, hoci sa o nejakom pohodlí moc nedá hovoriť. No z pohľadu rušňovodiča,
nakoľko jazdím aj s týmito MJ, musím povedať, že tieto motorky majú viac ako
dosť ndostatkov. Je síce pravda, že im boli inštalované kvalitné motory MAN.
Tiež musím priznať, že riadenie týchto jednotik je čo sa týka tchnológie jazdy
jednoduché, celkovo ju hodnotím ako veľký nepodarok.A to od prenosu výkonu, cez
pojazd, vypruženie, až po vybavenie interieru ako kúrenie a pod. Ďalší vľký
nedostatok ktorý j pre túto jednotku charakteristický je riešenie brzdového
ústrojenstva, konkrétne priebežnj brzdy. Narhradenie brz. rozvádzačov tlakovým
relé a príliš pomalý brzdič BSE, rozhodne nebol dobrý nápad, aj keď priznávam,
že dá sa na to zvyknúť, to brzdnie takouto brzdou je nepohodlné a npríjemné.Mrzí
ma ak som sklamal tých, ktorí majú 813-ku v obľube, no musím povdať ž by so mnou
súhlasila väčšina mojich kolegov-
|
Peter Príspevkov: 326
|
Vložené 15.01.2012 20:07:30
No v podstate sa kritika týka najmä toho, čo ŽOS Zvolen ťažko mohla ovplyvniť.
Jedine žeby ŽOS-ka vyvinula vlastné vozidlo. Otázka stojí tak, či bola práve
takáto rekonštrukcia motoriek 810 potrebná, a či priniesla nejakú úsporu v
prevádzke. A o tom ja pochybujem. Z hľadiska cestujúceho je to asi tak, ako keď
na rebrinák dám pohodlné kreslo. Trasie to, ale pohodlne.
|
Autor | Príspevky |
|
Najnovšie články - aktuality, reportáže
|
Hlavné menu
Sledujte nás na:
Fórum
Inzercia
Filmotéka
Vyhľadávanie
Štatistika
|