Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 20.04. 2024
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
Trate - zobrazeno 10 z 317 
|1-10| |11-20| |21-30| |31-40| |41-50| |51-60| |61-70| |71-80| |81-90| |91-100| |101-110| |111-120| |121-130| |131-140| |141-150| |151-160| |161-170| |171-180| |181-190| |191-200| |201-210| |211-220| |221-230| |231-240| |241-250| |251-260| |261-270| |271-280| |281-290| |291-300| |301-310| |311-320|
Nehodová udalosť vlaku R 800 Poľana v Plešivci
Keď som včera večer sledoval meškanie rýchlika R 800 Poľana z Prešova do Bratislavy, nenapadlo mi, že vlak skončí svoju púť predčasne v Plešivci. Ráno som sa dozvedel o nehodovej udalosti, ku ktorej došlo v stanici Plešivec. Keďže dnes v tejto časti Gemera nepršalo, rozhodol som sa do Plešivca na železničnú stanicu zájsť, predpokladal som, že tam nejaké „zvyšky“ po nehode budú.

Modernizácia železničnej trate Devínska Nová Ves – Kúty – Lanžhot CZ

Modernizáciou železničnej trate Bratislava hl. st. – Kúty – Lanžhot CZ v úseku Devínska Nová Ves (mimo) – Kúty – Lanžhot (ČD) sa má zvýšiť traťová rýchlosť až na 200 km/h s výnimkou úsekov, kde je z pohľadu dynamiky jazdy vlakov osobnej a nákladnej dopravy preukázané nevyužitie tejto rýchlosti, resp. kde je zvýšenie rýchlosti možné len za cenu vynaloženia vysokých investičných nákladov.

Mechanické závory v Hačave zanikli

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) koncom januára zverejnili informáciu o výluke na trati 174 v úseku Hnúšťa – Tisovec. Dôvodom výluky bola aktivácia nového priecestného zabezpečovacieho zariadenia (PZZ). V Hačave išlo o tri priecestia, ktoré boli dovtedy zabezpečené mechanickými priecestnými zariadeniami (PZM). Boli to mechanické závory s jednodrôtovým ovládaním. Na tento skvost železničného stredoveku som sa bol dávnejšie pozrieť.

Modernizácia železničnej trate Púchov – Považská Teplá

Železnice Slovenskej republiky informovali o začiatku modernizácie železničnej trate z Púchova do Považskej Teplej. Ide o posledný úsek na trati Bratislava – Žilina v rámci výstavby koridoru Bratislava – Žilina – Košice – Čierna nad Tisou. Stavba je vzhľadom na jej rozsah rozdelená na päť ucelených častí stavby. Technicky a investične najnáročnejšou časťou je traťový úsek Púchov – Považská Bystrica.
 

V Rožňave pribudne nové priecestie

Na výjazdovom rokovaní vlády v Rožňave dňa 14. septembra 2016 bol nastolený aj problém príjazdovej cesty do tunajšieho priemyselného parku, ktorý bol vybudovaný ešte v roku 2010. Príjazdová cesta do parku bola síce naprojektovaná a do parku mala viesť priamo z cesty I/67, no doteraz nebola vybudovaná a preto do priemyselného parku chodia nákladné autá cez miestne časti Rožňava–Baňa a Nadabula, čo znepríjemňuje život obyvateľom.

Výhybňa Brzotín je mimo prevádzky

V rámci výstavby tzv. „južného ťahu“ bola na niektorých úsekoch železničnej trate z Košíc do Zvolena vybudovaná druhá koľaj a nové výhybne. Medzi ne patrí aj výhybňa Brzotín. Výhybňa Brzotín sa nachádza medzi stanicami Rožňava a Slavec jaskyňa. V súčasnosti je výhybňa Brzotín mimo prevádzky.
 

Líniový vlakový zabezpečovač

Zabezpečovacie zariadenia určené pre železničnú dopravu sa vyvíjali od vzniku železníc. Ich účelom bolo pochopiteľne zvýšenie bezpečnosti, ale aj zvýšenie komfortu obsluhy a pod. V bývalom Československu boli vyvinuté viaceré typy vlakových zabezpečovačov a Československé štátne dráhy (ČSD) v rozsiahlej miere zaviedli líniový vlakový zabezpečovač (VZ), ktorý vyvinul Výzkumný ústav dopravní v Prahe v rokoch 1953 až 1960. Čo je to VZ, aký je princíp jeho činnosti a k čomu slúži? Líniový VZ sa používa na tratiach ŽSR dodnes.

Trať z Trstenej do Suchej Hory „ožila“

Nedávno sa v tlači objavila informácia o ukončení výstavby cyklistického chodníka z Trstenej do Suchej Hory. Chodník ide v trase zrušenej železničnej trate a pre jeho výstavbu sa použilo teleso bývalej trate. Na trati bolo predtým aj viacero mostov, tie boli obnovené, takže cyklochodník je neprerušený a prejazdný v celej trase až po štátnu hranicu, a pokračuje aj v Poľsku do mesta Nowy Targ, rovnako po telese zrušenej železničnej trate.

Obrázky z Gemera (3.)

Nahromadilo sa mi zopár fotografií, ktoré som urobil v poslednom období. Napriek tomu, že uplynulé dva týždne boli na našom území naozaj nepríjemné horúčavy, občas som „vybehol“ k trati a urobil pár záberov. Horúčavy sú našťastie už minulosťou, príbytky sa ochladili, takže sa dá pohodlne sedieť aj pri počítači a upravené fotografie „vyskladniť“.

The Zvoland Intruder na Gemeri

Minulý týždeň sa po niektorých slovenských tratiach prehnal motorový vozeň 850.044, ktorý využili zahraniční turisti pre svoje putovanie po niektorých železničných tratiach, vlečkách, či depách. Motorové vozne radu 850/851 prestali na naši tratiach premávať už dávnejšie, len občas možno vidieť Túlavú 850.018 s meracím vozňom. Z tohto dôvodu som si chcel urobiť aspoň pár záberov motorového vozňa M 286.0044 na Gemeri.


Home