Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 20.04. 2024
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
Trate - zobrazeno 10 z 317 
|1-10| |11-20| |21-30| |31-40| |41-50| |51-60| |61-70| |71-80| |81-90| |91-100| |101-110| |111-120| |121-130| |131-140| |141-150| |151-160| |161-170| |171-180| |181-190| |191-200| |201-210| |211-220| |221-230| |231-240| |241-250| |251-260| |261-270| |271-280| |281-290| |291-300| |301-310| |311-320|
ŽSR na priecestí v Jarovciach nainštalovali závory
    Na jeseň minulého roku boli v médiách zverejnené informácie o tom, že na trati 132 na priecestí pri Jarovciach Železnice Slovenskej republiky nainštalujú závory, aby sa tu zvýšila bezpečnosť. Keďže v sobotu bolo namiesto zimného skôr jarné počasie, do Jaroviec som zašiel, aby som zistil, či sú závory nainštalované.

Trať 121 Nové Mesto nad Váhom - Stará Sturá - Myjava - Vrbovce 80 ročná

 Dňa 8. decembra 1927 bola daná do prevádzky nová železničná trať bývalého Československa Veselí nad Moravou – Myjava – Nové Mesto nad Váhom. Dnes ide o trať ŽSR 121 Nové Mesto nad Váhom – Velká nad Veličkou ČD. Trať bola budovaná v rokoch 1923 až 1927. Vedie cez Myjavskú Pahorkatinu a Biele Karpaty, pričom prekonáva prevýšenie cez 200 metrov na oboch stranách. Bola vybudovaná ako súčasť stredoslovenskej magistrály v smere západ – východ od Brna, cez Veselí nad Moravou, Nové Mesto nad Váhom, Trenčín, Handlovú, Zvolen, Červenú Skalu do Košíc. 

Došlo k vykoľajeniu nákladného vozňa

TN TV Markíza, 17:oo hod.: Na trati 150 v noci zo včera na dnes došlo k vykoľajeniu nákladného vozňa. Doprava bola na trati medzi Žiarom nad Hronom a Hliníkom nad Hronom prerušená a cestujúci boli prepravení náhradnou autobusovou dopravou. Údajne neboli pred rozjazdom vlaku spod vozňa odstránené zarážky zabraňujúce jeho samovoľnému pohybu, ale presné príčiny nehody vyšetruje Železničná polícia.

Z archívu: Spomienka na hradlo Kremenisko

   Keď sa povie hradlo Kremenisko, väčšine sa v pamäti hneď vybavia mechanické návestidlá, medzi ktorými leží 37 metrov kratučký tunel Turček.   Pripomeňme si touto spomienkovou fotoreportážou stav, aký bol v Turčeku nie tak dávno. Dnes by sme mechanické návestidlá a závory už na tomto mieste nenašli, pretože hradlo Kremenisko bolo zrušené.

Na nebezpečnom priecestí železnice osadia závory

 Železnice Slovenskej republiky plánujú osadiť závory na frekventované a nebezpečné železničné priecestie na ceste z Petržalky do Jaroviec. Závory by mali byť realitou najneskôr do konca tohto roka.

Informáciu potvrdila hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková s tým, že závory možno osadí spoločnosť už v novembri. Práce nemajú mať výrazný vplyv na cestnú dopravu, pretože priecestie nebude v čase inštalácie uzatvorené. Železnice prichádzajú so zvýšením stupňa zabezpečenia priecestia najmä po skúsenostiach s mnohými, aj tragickými dopravnými nehodami. (celý článok...)

(rob) 7.11.2007, 10:20 Bratislavské noviny

Levice: Na železničnom priecestí sa zrazila škodovka s vlakom

 Nitra 13. novembra (TASR) - K zrážke osobného automobilu a vlaku došlo v pondelok 12. novembra na železničnom priecestí na ceste smerom od Starého Hrádku do Levíc.

Nehoda sa stala na trati 152.

Výluka na trati Komárno - Hurbanovo

BRATISLAVA 6. novembra (ZSSK) - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) oznamuje, že od pondelka 5. novembra 2007 do soboty 10. novembra 2007 bude kvôli výlukovým prácam zastavená osobná železničná doprava na úseku trate Komárno – Hurbanovo. V uvedenom úseku sú osobné vlaky nahradené autobusovou dopravou.

Dvaja ťažko zranení po zrážke vlaku s autom

Dve ťažko zranené osoby previezla záchranná služba do nemocnice v Rožňave po zrážke nákladného vlaku s osobným autom na železničnom priecestí medzi obcou Hucín v okrese Revúca a Gemerskou Hôrkou v okrese Rožňava.

Železnice vyhlásili tender na modernizáciu trate Kuzmice - Slanec

 BRATISLAVA 2. novembra (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejnú súťaž na modernizáciu trakčného vedenia dvoch koľají na traťovom úseku Kuzmice - Kalša - Slanec v dĺžke 10,3 kilometra z dôvodu jeho fyzického a morálneho opotrebovania. Nahradí ho nové trakčné vedenie na prevádzkovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Ako ďalej vyplynulo z oznámenia obstarávateľa v Úradnom vestníku Európskej únie, predpokladaná hodnota zákazky predstavuje 278,7 mil. Sk bez dane z pridanej hodnoty.

Koľaje pod Bratislavou začnú stavať v roku 2010

Predbežne druhá polovica roka 2010 je predpokladaným termínom začiatku výstavby prepojenia železničných koridorov TEN-T s letiskom M.R. Štefánika a železničnou sieťou v Bratislave. Najväčším problémom v príprave dokumentácie pre výstavbu prepojenia je zapracovanie jeho projektu do územného plánu Bratislavy, povedal dnes pre TASR generálny riaditeľ Dopravoprojekt, a. s., Gabriel Koczkáš. Zapracovanie sa uskutoční prostredníctvom dopravno-urbanistickej štúdie projektu. Stavba prepojenia by sa mala s ÚP zosúladiť do konca roka 2007, aby mohlo byť v 2. polroku 2008 vydané územné rozhodnutie, a koncom roka 2009 stavebné povolenie. Koczkáš uviedol, že všetky strany zúčastnené na realizácii projektu si uvedomujú, že treba dodržať termíny. Zanesenie stavby do nového ÚP platného od 1. septembra nebolo možné kvôli chýbajúcim podkladom. (celý článok...)

21:28 29.10.2007, atlas.sk


Home