Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 29.03. 2024
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
Trate - zobrazeno 10 z 317 
|1-10| |11-20| |21-30| |31-40| |41-50| |51-60| |61-70| |71-80| |81-90| |91-100| |101-110| |111-120| |121-130| |131-140| |141-150| |151-160| |161-170| |171-180| |181-190| |191-200| |201-210| |211-220| |221-230| |231-240| |241-250| |251-260| |261-270| |271-280| |281-290| |291-300| |301-310| |311-320|
Desiatky ľudí sa prišli rozlúčiť s Muránskou strelou
Sobota 30. apríla 2011 nebola pre mnohých ľudí Muránskej doliny obyčajnou sobotou. A nielen pre nich. Posledné dni prevádzky na trati 165 Plešivec – Muráň prilákalo mnoho domácich a zahraničných návštevníkov, aby si zadokumentovali prevádzku na tejto trati. V sobotu sa uzatvorila jedna kapitola trate 165. Osobná doprava tu už raz bola zastavená, a to od 3. februára 2003. Po tom, čo bola od 15. júna 2003 opäť v redukovanej prevádzke obnovená, Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK), v rámci tzv. „revitalizácie železníc“ opäť navrhla osobnú dopravu na tejto trati zastaviť.

Spoločnosť RegioJet usporiada prezentačné jazdy

Spoločnosť RegioJet informovala, že pre verejnosť usporiada prezentačné jazdy na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Jazdy sa uskutočnia v dňoch 26.4. až 28.4.2011 podľa zverejneného cestovného poriadku. Cestovné sa platí priamo vo vlakoch a je vo výške 50 centov odkiaľkoľvek, kamkoľvek. Spoločnosť RegioJet bude zabezpečovať osobnú železničnú dopravu na tejto trati od marca 2012. 

Po stopách zrušenej železnice Lučenec - Halič

Rozvíjajúci sa priemysel v okolí Lučenca na prelome 19. a 20. storočia bol dôvodom pre vybudovanie viacerých miestnych železníc v jeho okolí. To platilo i pre výstavbu miestnej železnice z Lučenca do Haliče. Nedávno som sa vydal po stopách tejto zrušenej železnice. Čo všetko som o nej zistil je uvedené v článku.

Mechanické závory na slovenských tratiach

Pri mojom putovaní po slovenských železničných tratiach nachádzam rôzne technické zaujímavosti. Medzi ne podľa mňa patria aj mechanické závory, i keď sa to niekomu nemusí pozdávať. No posúďte sami, aké vlastne mechanické závory sú. 

Hrozí zánik trate Jesenské – Brezno?

Železnice Slovenskej republiky v rámci programu revitalizácie železničných spoločností zverejnili úmysel zrušiť na Gemeri dve trate, a to Plešivec – Slavošovce (166) a Lubeník – Muráň (165). Treťou ohrozenou je trať Jesenské – Brezno, ktorú ohrozujú výčiny počasia, i keď v konečnom dôsledku budú o osude tejto trate rozhodovať ľudia. Čo sa vlastne na trati 174 deje?

Železničné spojenie Bratislavy s Parížom je pre nás historickou príležitosťou

BRATISLAVA 4. apríla 2011 (VÚC BA) - Bratislavský župan Pavol Frešo na svojej dvojdňovej pracovnej ceste v Bruseli rokoval aj o projekte medzinárodného železničného koridoru TEN – T 17 z Paríža do Bratislavy, o ktorom sa na úrovni bratislavskej samosprávy v posledných dňoch mylne informovalo.

Revitalizácia železníc úspešne začala

Vláda v snahe urýchliť revitalizáciu železničných spoločností na ostatnom rokovaní schválila spoločný návrh ministerstva dopravy a ministerstva financií na zrušenie železničnej trate Bratislava-Rača – Nové Mesto nad Váhom.
 

Na trati Spišské Vlachy – Spišské Podhradie budú opäť jazdiť vlaky

BRATISLAVA 30. marca 2011 (ZSSK) - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) oznamuje, že dňa 31. marca 2011 bude ukončená oprava traťovej koľaje medzi železničnými stanicami Spišské Vlachy – Spišské Podhradie. Dňom 1. apríla 2011 bude zrušená náhradná autobusová doprava a všetky vlaky v danom úseku budú jazdiť podľa platného cestovného poriadku. 

Margecianska spojka

Jednou zo železničných tratí, ktoré Železnice Slovenskej republiky v materiáli „program revitalizácie železničných spoločností“ navrhli  zrušiť, je i tzv. margecianska spojka. Keďže ma zaujímajú miesta na železniciach, o ktorých nie sú dostupné informácie, jedného dňa, už dávnejšie, som sa vybral do Margecian pozrieť, ako to s touto spojkou vlastne je. Výsledok môjho bádania je zverejnený v tomto článku.

Železnice na Slovensku v číslach

Železnice na území Slovenska majú viac ako 160 ročnú tradíciu. Začali vznikať prvej polovici 19. storočia. Od tej doby železničné trate na Slovensku nielen vznikali, ale i zanikali. To, akú dĺžku má železničná sieť na Slovensku a niektoré ďalšie základné údaje o slovenských železniciach sú uvedené v článku. Údaje budú priebežne dopĺňané, v závislosti od zmien, ktorými železnice prechádzajú. Ide nielen o modernizáciu železničných tratí, výstavbu nových mostov, tunelov a pod., ale žiaľ aj o rušenie železničných tratí.


Home