Vypravili ho z Novák smerom do Prievidze. Takmer trojkilometrovú trasu, vybudovanú na ľavej strane nového koryta rieky Nitra, absolvovala vlaková súprava predpísanou 30-kilometrovou rýchlosťou, v ďalších dňoch ju budú postupne zvyšovať. Zároveň sa skončila desaťdňová nepretržitá výluka na úseku železničnej dopravy medzi Prievidzou a Novákmi. Cestujúcich počas nej medzi oboma mestami prepravovali za zvyčajné cestovné autobusmi.
Výluku sa podarilo podľa pôvodného projektu skrátiť o štyri dni, konštatoval generálny riaditeľ akciovej spoločnosti Hornonitrianske bane Prievidza (HBP) Peter Čičmanec, ktorý spolu s projektovým manažérom Stanislavom Gurským a ďalšími pracovníkmi prejazd prvého vlaku sledoval z vyvýšeniny asi v polovici trate.
Nová trať je takmer o 500 metrov dlhšia ako pôvodná, vedie ťažbou uhlia nedotknutým územím a spĺňa všetky bezpečnostné európske parametre. Je stavaná až na stokilometrovú rýchlosť, je to však krátky úsek a vlaky ju pravdepodobne nebudú využívať. Súčasťou prekládky bolo aj vybudovanie 880 metrov dlhej železničnej vlečky do Vojenského opravárenského závodu, vrátane mosta ponad rieku Nitra.