Tu mala by zastávka Revúca kúpele (smer st. Revúca)
Pokraujeme po telese trate, ktorá ide úpätím pohoria. Prechádzame avým (R=350 m) a v zápätí pravým oblúkom (R=500 m). Niektoré úseky trate slúia ako lesná cesta.
Klenutý most (km 3,350) Tra ide podhorím a stúpa
Rúrový priepust Vysoký zárubný múr
Blíime sa k miestu, kde po avej strane je vysoký zárubný múr a hne za ním je alší nedokonený oceový most (km 3,250) dlhý 42 m. Po prejdení údolia pokraujeme priamym smerom po násype trate, v ktorom je klenutý most (km 3,350) so svetlosou 3,0 m. Tra vedie lesným porastom a stále stúpa. Nasleduje avý oblúk, (R=350 m), a po prejdení krátkeho priameho úseku opä avý oblúk (R=500 m), krátky priamy úsek a opä avý oblúk (R=350 m), ktorý vzápätí strieda oblúk pravý (R=500 m).
Oporné múry 42 m dlhého nedokoneného oceového mosta
alší klenbový priepust a menší zárubný múr
Násyp trate a as nedokoneného cestného nadjazdu
Po prejdení necelých 2 km prichádzame k alšiemu nedokonenému oceovému mostu (km 5,045), ktorý má dku 60 m. Po pravej strane je pomedzi stromy vidie v údolí obec Muránsku Dlhú Lúku.
Vavo: trasu trate kriuje poná cesta pred mostom
Vpravo: oporný múr nedokoneného mosta (km 5,045) na revúckej strane
Oporný múr nedokoneného mosta (km 5,045) na tisovskej strane
Po prejdení údolia pokraujeme po trase trate. Pribline o jeden kilometer alej je alší veký nedokonený oceový most (km 6,050), ktorý má dve polia s dkou 14+38 m.
Vavo: oporný múr mosta (km 6,050)
Vpravo: po vysokom násype pokrauje tra alej do Tisovca
Prostredný pilier mosta (km 6,050)
Zemné teleso trate a viaceré mosty v druhom stavebnom úseku od km 7,633 neboli postavené, ich výstavba vôbec nezaala. V tomto úseku bola plánovaná aj výhyba Muránska Lehota. Pred výhybou mal by postavený most s tromi poami (39+45+39 m). Presunieme sa a pod sedlo Dielik, kde sa nachádzajú alšie stavby eleznice. V km 12,150 je pekný klenbový elezniný most so svetlou šírkou 5,0 m. Kúsok alej plánovanú trasu trate kriuje štátna cesta II/531 (km 12,375). Od výhybne Muránska Lehota mala tra stúpanie od 15,3 do 17,0 ‰.
Vavo: klenbový elezniný most (km 12,150)
Vpravo: teleso trate smerom k ceste II/531 a k tunelu pod Dielikom
Po prejdení štátnej cesty pokraujeme po vyšliapanom chodníku, ktorý sa stáa doava, a o chvíu prichádzame k tunelu. Pred portálom sú po oboch stranách dlhé zárubné múry. Priestor je tu zarastený a znane vlhký. Tunel je postavený v priamom smere. V dke 704,91 m má stúpanie 5 ‰, v km 13,295 dosahuje vrcholový bod trate 503,736 m n. m. Od vrcholového bodu má tra v tuneli dke 1271,91 m klesanie 14,4 ‰. Tunel má na vstupe od revúckej strany namontovanú mreovanú bránu. Kee je tunel nepriechodný, našli si v om svoj domov poas zimných mesiacov netopiere.
Tunel pod Dielikom - revúcky portál a vysoké zárubné múry
Tunel pod Dielikom - na vchode je mreovaná brána
Pohad do tunelovej rúry - asi 2 km dlhý tunel je nepriechodný
A to je koniec našeho spoloného putovania po Gemerských spojkách. Dobrou správou je, e aj ke sme v našom putovaní prešli takmer celé obe trate, Lubeník – Slavošovce a Revúca – Tisovec, informácie o gemerských nedostavaných tratiach sa budú na stránkach magazínu stále objavova. U blízkom období vyjde alší ucelený lánok o nedostavanej elezninej trati Revúca – Tisovec.