Sobota 30. apríla 2011 nebola pre mnohých udí Muránskej doliny obyajnou sobotou. A nielen pre nich. Posledné dni prevádzky na trati 165 Plešivec – Murá prilákalo mnoho domácich a zahraniných návštevníkov, aby si zadokumentovali prevádzku na tejto trati. V sobotu sa uzatvorila jedna kapitola trate 165. Osobná doprava tu u raz bola zastavená, a to od 3. februára 2003. Po tom, o bola od 15. júna 2003 opä v redukovanej prevádzke obnovená, elezniná spolonos Slovensko, a.s. (ZSSK), v rámci tzv. „revitalizácie elezníc“ opä navrhla osobnú dopravu na tejto trati zastavi.
V sobotu skoro ráno som sa vybral do Plešivca, aby som posledné hodiny ivota osobnej dopravy na trati 165 zadokumentoval. Pravdupovediac, nechcelo sa mi ís na túto smutnú udalos, ale z úcty k tým, ktorí túto tra pred 118 rokmi postavili, a z úcty k tým, ktorí dodnes zabezpeovali na tejto trati elezninú dopravu, som šiel. Výstavba tejto miestnej trate pred viac ako sto rokmi si vyiadala mnoho udského úsilia, a ak lovek vníma eleznicu senzitívnejšie, ako dielo udských rúk a obdivujúc mnohé jej technické stavby a zmysel, nemohol som pochopitene chýba. A nielen preto som šiel. Na posledné jazdy Muránskej strely sa chystalo mnoho priateov, take síce smutná udalos, ale napriek tomu sa stala príleitosou na mnohé stretnutia a rozhovory. ako sa mi aj teraz pri písaní reportáe hadajú slová, ktorými by som priblíil atmosféru, ktorá v sobotu panovala vo vlakoch z Plešivca do Muráa, a spä. Aj napriek tomu, e sa obas objavili náznaky po artovaní, kadý si bol vedomý, e ide o likvidáciu tejto trate, minimálne o likvidáciu osobnej dopravy a o likvidáciu trate v úseku z Lubeníka do Muráa. A to pod taktovkou ministerstva, ktoré má v názve regionálny rozvoj a výstavbu. Nielen elezniiari si obas utreli oi, aby schovali sentimentálny pocit, pri myšlienke, e na tejto trati viac „Muránsku strelu“ nebudú riadi. Nákladné vlaky budú chodi u len po stanicu Lubeník. Viac ako slová, o atmosfére napovedia fotografie. Tak, ako sme posledné dve jazdy osobných vlakov zadokumentovali spolu s priateom Norbertom. Chceme sa poakova všetkým, ktorí sa priinili nielen o smútonú výzdobu „motorky“, ale i tým, o túto udalos spropagovali. Chceme sa poakova všetkým, o prišli na rozlúku a poslednými vlakmi na trati 165 Plešivec – Murá sa previezli. Poakovanie patrí aj primátorke mesta Revúca, pani MVDr. Eve Cireovej, ktorá na krátkom brífingu v stanici Murá vyjadrila postoj mesta Revúca k zastaveniu osobnej dopravy na trati.
Ráno v Plešivci
Nástup do motorky 
Smútoná jazda sa zaína
Pred Gemerskou Hôrkou
Koniarska planina 
Šivetice v pozadí 
Pred Jelšavou
Revúca
Do Muráa
V Muráni 
Cigánka - hradné bralo
V šturci 
Murá 
Do Plešivca 
Pred Revúcou 
Za Revúcou 
Lubeník
Jelšava
Jelšavská Teplica
Za Hucínom 
Na Koniarskej planine 
Gemerská Hôrka
Plešivec - mechaniky 1. 
Plešivec - mechaniky 2. 
Z Koniarskej planiny do Hucína 
Pred Jelšavou
Za Revúcou do Muráa
Murá 
Príhovor primátorky Revúcej
Obyvatelia a návštevníci Muránskej doliny 
Brífing v Muráni
Motorka naposledy odchádza do Plešivca 
Murá naposledy - aj nebo sa rozplakalo 
Koncové svetlá odchádzajúcej Muránskej strely 
Za Revúcou
Na venú pamiatku
Foto: © autori