Tunely na železničných tratiach v prevádzke
|
||||||||
P. č.
|
Názov tunela na trati:
|
Rok
otvorenia
|
KM
poloha
|
Dĺžka
(m)
|
Koľajnosť
|
Elektrifikovaný
|
Priechodnosť
|
Poznámka
|
100
110
|
Bratislava - Devínska Nová Ves - Viedeň ÖBB
Bratislava - Kúty - Břeclav ČD
|
|||||||
1a
|
Bratislavský I.
|
1848
|
53,099
|
592,60
|
jednokoľajný
|
25 kV, 50 Hz
|
UIC GC
|
pôvodná l=703,60 m
|
1b
|
1902
|
53,694
|
596,00
|
jednokoľajný
|
25 kV, 50 Hz
|
UIC GC
|
|
|
|
||||||||
116
|
Trnava - Kúty
|
|||||||
1
|
1898
|
27,168
|
900,05
|
jednokoľajný
|
25 kV, 50 Hz
|
1-SMe/ŽSR
|
|
|
|
||||||||
120
|
Bratislava - Žilina, úsek Nové Mesto nad Váhom - Trenčín
|
|||||||
1
|
04/2013
|
100,500
|
1 775,00
|
dvojkoľajný
|
25 kV, 50 Hz
|
|
prvý vlak prešiel po 2. tr. koľaji 13.7.2012
|
|
|
||||||||
121
|
Nové Mesto nad Váhom - Vrbovce - Velká nad Veličkou ČD
|
|||||||
1
|
Čachtický
|
1927
|
7,255
|
250,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
2
|
Papraď - Poriadie
|
1928
|
28,646
|
487,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
3
|
Pod Poľanou
|
1927
|
38,856
|
2 422,31
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
|
||||||||
145
|
Horná Štubňa - Prievidza
|
|||||||
1
|
1931
|
0,781
|
646,12
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
|
|
2
|
1931
|
7,727
|
3 011,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
|
3
|
1931
|
11,585
|
304,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
|
4
|
1931
|
12,812
|
102,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
|
5
|
1931
|
13,819
|
380,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
|
6
|
Handlovský
|
1908
|
15,457
|
132,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
|
||||||||
153
|
Zvolen - Šahy - Čata
|
|||||||
1
|
Neresnický
|
1924
|
3,496
|
230,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
|
2
|
Pod Vlčkom
|
1924
|
30,651
|
123,06
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
|
|
||||||||
154
|
Hronská Dúbrava - Banská Štiavnica
|
|||||||
1
|
1949
|
18,009
|
1 194,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
Kolpašský tunel
|
|
|
||||||||
160
|
Košice - Zvolen
|
|||||||
1
|
1956
|
55,246
|
3 162,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
|
|
||||||||
162
|
Lučenec - Utekáč
|
|||||||
1
|
1908
|
29,743
|
500,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
|
|
|
||||||||
170
|
Zvolen - Vrútky
|
|||||||
1
|
Banskobystrický 1
|
1938
|
3,991
|
349,92
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
2
|
Dolinský I., 2
|
1939
|
8,945
|
120,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
3
|
Dolinský II., 2a
|
1939
|
10,364
|
576,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
4
|
Polkanovský I., 3
|
1939
|
13,037
|
900,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
5
|
Polkanovský II., 3a
|
1939
|
14,356
|
116,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
6
|
Ulmanský I., 4
|
1939
|
15,598
|
525,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
7
|
Ulmanský II., 4a
|
1939
|
16,403
|
41,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
8
|
Ulmanský III., 4b
|
1940
|
16,580
|
67,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
9
|
Ulmanský IV., 4c
|
1940
|
16,745
|
50,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
10
|
Ulmanský V., 4d
|
1940
|
16,897
|
64,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
11
|
Čabradský I., 5
|
1938
|
17,735
|
280,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
12
|
Čabradský II., 5a
|
1939
|
18,435
|
144,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
13
|
Harmanecký I., 6
|
1938
|
18,995
|
200,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
14
|
Harmanecký II., 7
|
1938
|
20,043
|
294,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
15
|
Japenský I., 8a
|
1939
|
22,078
|
1 134,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
16
|
Japenský II., 8b
|
1939
|
23,243
|
757,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
17
|
Grehelský I., 9
|
1939
|
24,330
|
1 300,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
18
|
Grehelský II., 10
|
1938
|
25,668
|
280,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
19
|
Kosienský 11
|
1938
|
26,815
|
70,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
20
|
Robkynský 12
|
1938
|
27,366
|
197,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
21
|
Tufenský 13
|
1939
|
27,723
|
49,94
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
22
|
Čremošnianský 14
|
1939
|
27,847
|
4 697,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
najdlhší jednokoľajný
|
|
||||||||
171
|
Zvolen - Diviaky
|
|||||||
1
|
Pitelová
|
1872
|
232,835
|
374,40
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
|
2
|
Veľká Skalka
|
1872
|
233,686
|
213,51
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
|
3
|
Malá Skalka
|
1872
|
234,436
|
78,95
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
|
4
|
Skalický
|
1872
|
235,512
|
73,58
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
|
5
|
Kečka
|
1872
|
237,579
|
333,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
|
6
|
Bartoška
|
1872
|
242,696
|
106,56
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
|
7
|
Hrenca I.
|
1872
|
249,732
|
486,74
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
|
8
|
Hrenca II.
|
1940
|
250,570
|
129,44
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
9
|
Sohler
|
1872
|
255,892
|
695,05
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
|
10
|
Kremnický
|
1937
|
257,469
|
121,75
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
11
|
Blaufus
|
1872
|
259,453
|
531,46
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
|
12
|
1872
|
266,714
|
37,10
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
najkratší jednokoľajný
|
|
|
||||||||
173
|
Margecany - Červená Skala
|
|||||||
1
|
Gelnický
|
1934
|
11,621
|
220,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
2
|
1935
|
61,122
|
140,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
|
3
|
1935
|
67,144
|
300,24
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
|
4
|
1935
|
68,000
|
105,06
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
|
5
|
1934
|
69,974
|
372,54
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
|
6
|
1934
|
71,218
|
326,38
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
|
7
|
1933
|
80,232
|
848,51
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
najvyššie položený
|
|
8
|
1933
|
82,122
|
250,22
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
|
|
9
|
1933
|
84,166
|
1 239,40
|
jednokoľajný
|
nie
|
1-SM/ŽSR
|
súčasť slučky
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
174
|
Brezno - Jesenské
|
|||||||
1
|
1944
|
39,615
|
770,20
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
180
|
Košice - Žilina
|
|||||||
1
|
1952
|
104,006
|
320,20
|
dvojkoľajný
|
3 kV, js
|
|
|
|
2
|
1955
|
127,175
|
3 410,00
|
dvojkoľajný
|
3 kV, js
|
1-Sme/ŽSR
|
najdlhší dvojkoľajný
|
|
3
|
1955
|
126,645
|
130,53
|
dvojkoľajný
|
3 kV, js
|
1-Sme/ŽSR
|
najkratší dvojkoľajný
|
|
4
|
1943
|
128,253
|
157,50
|
dvojkoľajný
|
3 kV, js
|
1-SM / Pz
|
k. č. 1 / k. č. 2
|
|
5
|
Kraľoviansky II.
|
1948
|
300,511
|
499,00
|
dvojkoľajný
|
3 kV, js
|
1-Sme/ŽSR
|
|
6
|
Strečniansky I.
|
1943
|
322,796
|
321,40
|
dvojkoľajný
|
3 kV, js
|
Pe
|
|
7a
|
Strečniansky II.
|
1938
|
323,712
|
592,85
|
jednokoľajný
|
3 kV, js
|
1-SM/ŽSR
|
|
7b
|
Strečniansky III.
|
1872
|
323,732
|
546,20
|
jednokoľajný
|
3 kV, js
|
1-SM/ŽSR
|
|
|
||||||||
181
|
Kraľovany - Trstená
|
|||||||
1
|
Oravský
|
1898
|
0,220
|
96,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
Pz
|
|
|
||||||||
185
|
Poprad-Tatry - Plaveč
|
|||||||
1
|
Ružbašský
|
1966
|
24,190
|
435,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
|
zatiaľ najmladší
|
2
|
Miľavský
|
1966
|
26,850
|
702,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
|
|
|
||||||||
193
|
Humenné - Strážske
|
|||||||
1
|
Strážsky
|
1943
|
3,550
|
304,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
|
najnižšie položený
|
2
|
Nemcovský
|
1941
|
42,650
|
450,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
|
pod Petičom
|
|
||||||||
191
|
Michaľany - Medzilaborce - Lupków PKP
|
|||||||
1
|
1876
|
119,700
|
234,40
|
jednokoľajný
|
nie
|
|
dĺžka na území SR
|
|
|
||||||||
Plánované tunely
|
||||||||
P. č.
|
Názov tunela na trati:
|
Rok otvorenia
|
KM poloha
|
Dĺžka
(m)
|
Koľajnosť
|
Elektrifikovaný
|
Priechodnosť
|
Poznámka
|
|
Bratislavský uzol
|
|||||||
|
úsek Bratislava predmestie - Bratislava-Petržalka
|
|||||||
1
|
???
|
|
6 050,00
|
dvojkoľajný
|
25 kV, 50 Hz
|
|
1+2 rúry
|
|
|
úsek Bratislava-Nové Mesto/Bratislava-Petržalka - Letisko M.R.Štefánika
|
|||||||
2
|
Bratislavský IV.
|
???
|
|
2 300,00
|
dvojkoľajný
|
25 kV, 50 Hz
|
|
|
|
||||||||
120
|
Bratislava - Žilina
|
|||||||
|
úsek Púchov - Považská Teplá
|
|||||||
1
|
Diel
|
???
|
|
1 081,70
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
2
|
Milochov
|
???
|
|
1 955,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
|
||||||||
180
|
Košice - Žilina
|
|||||||
|
úsek Košice - Kysak
|
|||||||
1
|
Ťahanovce
|
???
|
|
815,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
|
úsek Kysak - Krompachy
|
|||||||
2
|
Kysak
|
???
|
|
992,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
3
|
Holica
|
???
|
|
1 730,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
4
|
Margecany
|
???
|
|
780,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
5
|
Uhliská
|
???
|
|
980,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
6
|
Kluknava
|
???
|
|
590,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
7
|
Turnisko
|
???
|
|
1 290,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
|
úsek Krompachy - Poprad-Tatry
|
|||||||
8
|
Kolinovice
|
???
|
|
925,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
9
|
Olcnava
|
???
|
|
1 420,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
10
|
Chrasť
|
???
|
|
430,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
11
|
Kalmanka
|
???
|
|
530,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
12
|
Španí háj
|
???
|
|
720,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
|
úsek Poprad-Tatry - Liptovský Mikuláš
|
|||||||
13
|
Kolombiarok
|
???
|
213,380
|
1 215,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
14a
|
Štrba
|
???
|
216,111
|
2 806,46
|
jednokoľajný
|
|
|
|
14b
|
Štrba
|
???
|
216,108
|
2 840,74
|
jednokoľajný
|
|
|
|
15
|
Hencnava
|
???
|
220,916
|
1 067,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
16
|
Dúbrava
|
???
|
225,490
|
1 372,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
17
|
Zámčisko
|
???
|
227,097
|
166,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
18a
|
Červený kút
|
???
|
233,780
|
4 863,00
|
jednokoľajný
|
|
|
|
18b
|
Červený kút
|
???
|
233,780
|
4 863,00
|
jednokoľajný
|
|
|
|
19
|
Palúdza
|
???
|
257,250
|
630,00
|
dvojkoľajný
|
|
|
|
|
||||||||
Tunely už nevyužívané pre železničnú dopravu, existujúce, resp. zbúrané
|
||||||||
P. č.
|
Názov tunela na trati:
|
Rok otvorenia
|
KM poloha
|
Dĺžka
(m)
|
Koľajnosť
|
Elektrifikovaný
|
Poznámka*
|
Poznámka**
|
|
Košicko-Bohumínska železnica
|
|||||||
1
|
Ťahanovský
|
1872
|
5,322
|
277,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
bez koľaje
|
Košice - Kysak
|
2
|
Margeciansky
|
1872
|
|
415,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
bez koľaje
|
Kysak - Margecany
|
3
|
Kraľoviansky I.
|
1871
|
212,217
|
408,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
nepriechodný
|
Kraľovany - Vrútky
|
|
||||||||
|
Uhorská severná železnica (úsek Lovinobaňa – Kriváň)
|
|||||||
1
|
1871
|
182,633
|
124,70
|
jednokoľajný
|
nie
|
bez koľaje
|
|
|
2
|
1871
|
188,211
|
326,20
|
jednokoľajný
|
nie
|
|
nahradený zárezom
|
|
|
||||||||
175
|
Rimavská Sobota - Poltár (zrušená trať)
|
|||||||
1
|
1912
|
12,505
|
60,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
bez koľaje
|
|
|
|
||||||||
Tunely na nedokončených tratiach
|
||||||||
P. č.
|
Názov tunela na trati:
|
Rok otvorenia
|
KM
poloha
|
Dĺžka
(m)
|
Koľajnosť
|
Elektrifikovaný
|
Poznámka*
|
Poznámka**
|
|
Gemerské spojky
|
|||||||
1
|
1949
|
|
2 002,62
|
jednokoľajný
|
nie
|
nepriechodný
|
Tisovec - Revúca
|
|
2
|
1947
|
|
245,00
|
jednokoľajný
|
nie
|
|
Lubeník - Slavošovce
|
|
3
|
1947
|
|
2 400,84
|
jednokoľajný
|
nie
|
bez portálov
|
Lubeník - Slavošovce
|
|
|
||||||||
Električkové tunely
|
||||||||
P. č.
|
Názov tunela na trati:
|
Rok otvorenia
|
KM poloha
|
Dĺžka
(m)
|
Koľajnosť
|
Elektrifikovaný
|
Poznámka*
|
Poznámka**
|
1
|
1947
|
|
792,20
|
dvojkoľajný
|
600 V, js
|
rozchod 1 m
|
pôvodne cestný
|
|
|
||||||||
Poznámky:
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|