V období od mája do decembra t.r. prebiehala rekonštrukcia železničnej stanice Šarišské Lúky. Počas rekonštrukcie sa vybudovali dve nové nástupištia, zrekonštruovala sa výpravná budova, stavadlá a boli vymenené koľaje. Rekonštrukcia výpravnej budovy zahŕňala výmenu okien, vymaľovanie interiéru, nové podlahy, novú omietku a zateplenie budovy. Kompletne bola zrekonštruovaná dopravná kancelária a urobená bola tiež nová elektroinštalácia.
Ako bolo spomenuté, ďalšou súčasťou rekonštrukcie bolo vybudovanie dvoch nástupíšt. O budovaní nástupišťa pre tretiu koľaj (1. dopravnú koľaj) tu už článok bol, no v lete t.r. začali budovať nástupište aj pre druhú koľaj (2. dopravnú koľaj), prekážkou budovania tohto nástupišťa bola jedna lampa, ktorá slúži na osvetlenie koľají. Týmto sa zároveň chcem opraviť, pretože v prvom článku som uviedol mylnú informáciu, a to že nástupište pre tretiu koľaj (1. dopravnú koľaj) bude slúžiť aj pre druhú koľaj (2. dopravnú koľaj). Tento predpoklad nebol správny.
Ďalej bola vybudovaná nová čistička odpadových vôd, nakoľko na tomto mieste nie je mestká kanalizácia. Boli zrekonštruované aj pôvodné rozvádzače elektrickej energie, ktoré boli doplnené novými ističmi a káblami, a vybudovaná bola jedna úplne nová rozvodna elektrickej energie, ktorá slúži pre potreby výpravnej budovy. Vybudovaný bol nový chodník pre prístup na stanicu, a vydlaždené bolo miesto pred výpravnou budovou.
Na stanici boli pôvodne len vchodové návestidlá, no po rekonštrukcii železničnej stanice Prešov pribudlo jedno odchodové návestidlo smer Prešov. Na miestnych vlečkových koľajách, ktoré patria majiteľovi vlečky sa nachádza koľajová križovatková výhybka, tzv. angličák. Na stanici sú dve stavadlá, ktoré dostali novú omietku podľa vzoru výpravnej budovy, stavadlo II, ktoré je na zhlaví smer Humenné je trvalo obsadené výhybkárom, no stavadlo I je obsadené len podľa potreby a vyhybkár má miestnosť v dopravnej kancelárii. V dopravnej kancelárií sa nachádza stanovisko výpravcu, ktorý tu má indikačný panel a kľúče od výhybiek.
Nová železničná stanica Šarišské Lúky vznikla roku 1943, po vybudovaní trate Prešov - Strážske, výpravna budova tu bola pravdepodobne pôvodná, no bez WC a čakárne, ktoré sú v prístavbe. Na záver už len dodám, že je to už 115 rokov, čo chodia vlaky do Bardejova. Dúfam, že aj touto rekonštrukciou sa zvýši kultúra cestovania a počet ľudí cestujúcich vlakmi.
Fotografie zo železničnej stanice Šarišské Lúky si môžete pozrieť vo fotoalbume. Fotografie a text: © autor