Základným ciežom navrhovaného riešenia je zabezpeči poadované parametre medzinárodného elezničného koridoru C 30/1, do ktorého bola podža dohody AGTC elezničná tra Plaveč – Kysak zaradená. Celé územie stavby sa nachádza v priestore jestvujúcej elezničnej stanice Prešov a jej kožajiska. Z celkového kožajiska sa stavba dotýka iba časti medzi výpravnou budovou (resp. nástupišom č. 1) a kožajou č. 6. Týmito líniami a po obidve zhlavia je ohraničené budúce stavenisko.
Ciele a prínosy projektu
Peronizáciou elezničnej stanice Prešov dôjde k funkčnému rozdeleniu stanice na čas pre osobnú a tranzitnú nákladnú dopravu a na čas pre nákladnú dopravu pre končiace a východzie vlaky. Ciežom stavby je zvýšenie bezpečnosti a kultúry cestovania cestujúcich zriadením nových ostrovných nástupíš s mimoúrovňovým príchodom.
Hlavným prínosom stavby však bude zvýšenie bezpečnosti elezničnej premávky elimináciou žudského činiteža nasadením modernej a vysokovýkonnej techniky a najmä zvýšenie bezpečnosti cestujúcich vybudovaním ostrovných nástupíš a mimoúrovňových prístupov na nástupištia.
Základné údaje charakterizujúce stavbu a jej budúcu prevádzku
Podchody pre cestujúcich: 2
Celková dĺka nástupíš: 900 m
Prúdová sústava: jednosmerná, 3 000 V
Zabezpečovacie zariadenie: nové elektronické staničné zab. zar.
Financovanie projektu a časový plán
Celkové náklady na projekt „elezničná stanica Prešov, peronizácia“ sa odhadujú max. na 767.000.000,- SKK. Navrhnutý je kombinovaný spôsob financovania, t.j. zo štrukturálneho fondu ERDF (max. 75 %) a zo štátneho rozpočtu (25 %).
Predpokladaný termín začiatku realizácie stavby je 03/2006 a predpokladaný termín ukončenia stavby je naplánovaný na 12/2007.
Zdroj: MDPT SR