Na 1. máj býva kadý rok naplánovaných viacero akcií. Tohto roku som sa rozhodol ís pozrie k susedom do Maďarska. V mestečku Szeczény sa konali Slovensko – Maďarské dni. Pri tejto príleitosti Klub historickej techniky pri RD Zvolen pripravil mimoriadne jazdy dvoch historických vlakov. Ja som sledoval vlak z Lučenca do Szeczény, ktorý bol zostavený z motorového vozňa M 131.1053 a prívesného vozňa BDlm.
Druhý vlak išiel ráno zo Szeczény do Vežkého Krtíša a spä. Na tomto vlaku bol pilštik T 466.0253 a tri historické vozne Ci. Okrem toho išiel mimoriadny motorový vlak z maďarského mesta Balassagyarmat do Vežkého Krtiša a spä.
Motorový vlak na čele s M 131.1053 pred Rapovcami
Motorový vlak z Lučenca bol dos plný najmä fanúšikmi elezníc, ktorí vyuili príleitos previes sa po tejto trati. Na trati 161 z Lučenca do Vežkého Krtíša je osobná doprava u niekožko rokov zastavená. Táto tra je známa tým, e je na nej peána doprava, to znamená, e vlaky čas trate idú cez územie iného štátu, v tomto prípade cez Maďarsko. Nákladná doprava na trati pretrváva aj vďaka uholnej bani pri Vežkom Krtíši.
Motorový vlak na čele s M 131.1053 za Kalondou
V stanici Ipolytarnóc bol na čelo mimoriadneho vlaku zapojený motorový vozeň H-Start Bzmot 343.
Motorový vlak z Lučenca vchádza do stanice Ipolytarnóc
Mimoriadny motorový vlak do Szeczény na čele s Bzmot 343
Mimoriadny motorový vlak do Szeczény na čele s Bzmot 343
Ciežom akcie Slovensko – Maďarské dni, ktorá sa konala v sobotu 1. mája 2010 v mestečku Szeczény, je rozvíjanie spolupráce v tomto regióne na oboch brehoch rieky Ipež.
elezničná stanica MÁV Szeczény
elezničná stanica MÁV Szeczény
Na elezničnej stanici v Szeczény bolo mnostvo žudí, ktorí sa sem prišli pozrie. Tu bol pre malých aj vežkých návštevníkov pripravený program. Atrakciou bol aj pancierový vlak. Ja som sa tu však nezdral dlho. Pokračoval som do Vežkého Krtíša odfoti mimoriadny motorový vlak z maďarského mesta Balassagyarmat do Vežkého Krtiša.
Mimoriadny motorový vlak Balassagyarmat – Vežký Krtíš a spä
Vežký Krtíš
Malé Straciny
Tento vlak bol zloený z dvoch súčasných motorových vozňov Bzmot (MV 810), medzi ktorými boli vloené dva prívesné vozne. Vlak išiel zo stanice Nográdszakál úvraou.
Na záver sa chcem poďakova organizátorom a KHT Zvolen za peknú akciu.
Foto: © autor
P.S.: Ďakujem aj Garinovi za to, e ma doviedol na elezničnú stanicu vo Vežkom Krtíši.