Table './phprszeleznicn/rs_stat_ip' is marked as crashed and should be repairedTable './phprszeleznicn/rs_stat_ip' is marked as crashed and should be repairedTable './phprszeleznicn/rs_stat_session' is marked as crashed and should be repairedTable './phprszeleznicn/rs_stat_ip' is marked as crashed and should be repairedTable './phprszeleznicn/rs_kontrola_ip' is marked as crashed and should be repairedTable './phprszeleznicn/rs_kontrola_ip' is marked as crashed and should be repaired Železničná stanica Červená Skala
 Infoblok
IP adresa: 3.81.89.248
Dátum: 07. 12. 2021
Čas: 16:39
Meniny má: AmbrĂłz
Zajtra: MarĂ­na
 Meškanie vlakov

Číslo vlaku:

Pohyb vlakov na mape ŽSR

 Rubriky
 Najnovšie foto
757.008-8
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, trať 160, 19.4.2018
zobrazenĂ­: 1718
známka: 0

751.129-8
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, Rožňava, trať 167, 19.1.2018
zobrazenĂ­: 1486
známka: 1.00

751.126-4
ZSCS, Pn Turňa nad Bodvou - Slavec jaskyňa, trať 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 1793
známka: 3.00

757.004-7
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, trať 160, 19.10.2017
zobrazenĂ­: 1572
známka: 0

757.012-0
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, trať 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 1994
známka: 0

751.026-6
ZSCS, +751.171-0, Rv do depa, trať 160, 24.6.2017
zobrazenĂ­: 1679
známka: 0

757.009-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Jovice, trať 160, 20.6.2017
zobrazenĂ­: 1832
známka: 0

757.014-6
ZSSK, R 814 Slatina Košice - Bratislava, Rožňava, trať 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 1855
známka: 0

751.129-8
ZSCS, Pn Kapušany pri Prešove - Stožok, Rožňava, trať 160, 15.6.2017
zobrazenĂ­: 1674
známka: 0

751.125-6
ZSCS, Mn Dobšiná - Plešivec, trať 167, 30.5.2017
zobrazenĂ­: 1764
známka: 0

» ÄŽalšie fotografie
A - Ď

Železničná stanica Červená Skala

Železničná stanica Červená Skala
V železničnej stanici Červená Skala sa spájajú trate 172 Banská Bystrica – Červená Skala a 173 Červená Skala – Margecany. Obe trate sú jednokoľajné a neelektrifikované a ležia smere východ – západ. Železnica do Červenej Skaly prišla už v roku 1903, kedy bola dňa 28.11.1903 otvorená nová trať Brezno-Halny – Červená Skala a táto časť Horehronia dostala železničné spojenie s Banskou Bystricou.


Dňa 30.3.1920 bol pod číslom 235 Sb. z. a n. schválený prvý program na stavbu nových dráh, v ktorom v druhom bode bola uvedená stavba dráhy Červená Skala – Margecany. Železničná stanica v Červenej Skale bola po výstavbe trate z odbočky Brezno-Halny poslednou, koncovou, stanicou na trati z Brezna. Tento stav sa zmenil po výstavbe trate z Červenej Skaly do Margecian, kedy stanica bola prestavaná a dostala súčasnú podobu. V rámci výstavby tu bola postavená aj nová výhrevňa. Úsek z Červenej Skaly do Telgártu bol dokončený v septembri 1933 a prevádzka na ňom začala 1.10.1933.
 
Výpravná budova
Červená Skala
 
Obytný dom vedľa výpravnej budovy boli pôvodne kasárne
Červená Skala 
 
Koľajisko stanice je orientované v smere východ – západ, jeho východná časť leží v priamom smere, západná časť leží v oblúku. Na oboch zhlaviach sú stanovištia výhybkára St. I a St.II, ktorí obsluhovali ručne prestavované výhybky.
 
Vchod do stanice od Margecian
Červená Skala
 
Koľajisko
Červená Skala
 
Západná časť koľajiska leží v oblúku
Červená Skala
 
Západné zhlavie
Červená Skala
 
Staničná budova leží na ľavej strane v smere z Banskej Bystrice do Margecian. Vo východnej časti koľajiska na strane výpravnej budovy je nákladový obvod so skladiskom. Na manipulačnej koľaji č. 6 je umiestnená obrysnica a koľajová váha. Do nákladového obvodu ústi vlečka štátnych lesov a miestnej píly, ku ktorej viedla krátka úzkokoľajná železnička. Dnes sa už nepoužíva. Okrem zvyškov úzkokoľajky tu stojí aj portálový žeriav.
 
Hektor a motorky
 Červená Skala
 
Obrysnica a koľajová váha
 Červená Skala
 
Úzkokoľajka do píle je stratená v tráve, vzadu portálový žeriav
Červená Skala
 
V západnej časti je pri manipulačnej koľaji č. 4 vysoká rampa s násypkami pre štrk, ktorý sa ťaží v neďalekom lome. Podľa potreby sa v stanici nakladá drevo (guľatina) do otvorených, alebo klanicových vozňov. Nakladanie štrku som však nikdy nezaznamenal, pravdepodobne sa ho neťaží veľa, a to množstvo, čo sa vyťaží, sa odváža autami.
 
Na osobných vlakoch zo Zvolena tu chodili motorové jednotky radu 840
 Červená Skala
 
Napravo od prejazdnej koľaje č. 1 sú koľaje 3 a 5 určené pre predbiehanie a križovanie vlakov. Naľavo od koľaje č. 1 je koľaj č. 2 určená taktiež pre predbiehanie a križovanie, a manipulačné koľaje č. 4 a 6. Pri koľajach č. 1 a 2 sú vybudované sypané nástupištia s pevnou hranou pre nástup a výstup cestujúcich.
 
Rýchlik Horehronec odchádza do Košíc
Červená Skala 
 
Na vchode do stanice sú z oboch strán umiestnené svetelné vchodové návestidlá so svetelnými predzvesťami. Predtým boli na vchode mechanické návestidlá, tieto možno vidieť v záhrade vedľa výpravnej budovy. Pred vchodom do stanice od Brezna je oceľový železničný most ponad hlavnú cestu I/67. Za stanicou v smere do Margecian je betónový most ponad rieku Hron a úrovňové priecestie so svetelným výstražným zariadením na ceste do lomu štrku.
 
Ranná hmla sa pomaly stráca
 Červená Skala
 
Výhrevňa ležala na opačnej strane oproti výpravnej budove, ale z nej sa zachovala len jama po točni. Okrem toho, ako pamiatka na parnú prevádzku, sa v stanici zachovali dva vodné žeriavy, jeden je funkčný, druhý je bez „chobota“, pri ktorom je na koľaji č. 1 aj jama pre popol.
 
Parnú prevádzku pripomínajú ojedinelé nostalgické parné vlaky
Červená Skala 
 
Železničná doprava je silnejšia smerom na Brezno. Manipulačné vlaky chodia trikrát do týždňa, resp. podľa potreby. Na osobných vlakoch tu dnes chodia motorové vozne radu 812 s prívesnými vozňami. Smerom do Margecian je vlakov pomenej, oblasť je menej osídlená, ale je atraktívna pre letnú aj zimnú turistiku a športy. Denne tu okolo poludnia chodí rýchlik Horehronec z Bratislavy do Košíc, ktorý sa v podvečer vracia späť do Bratislavy. Fotografie zo stanice v Červenej Skale sú vo fotoalbume. ©autor
Fotoalbum k článku: žst. Červená Skala
Celkom fotografií: 43
žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala -
žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala -
žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala -
žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala -
žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala -
žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala -
žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala -
žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala -
žst. Červená Skala - žst. Červená Skala - žst. Červená Skala -
Mapa lokality
          

Známka: 2,00 | Hodnotili: 32
Autor: Ing. Peter Páteček | Dňa: 22. 07. 2010 | 20322x prečítané | Späť
Príspevkov: 1 Zobraziť diskusiu | Pridať príspevok

Bookmark and Share     Informačný e-mail    Vytlačiť
 Najnovšie články - aktuality, reportáže
 Hlavné menu

Užívateľské meno (prezývka):

Heslo:




Registrácia nového čitateľa!

 Sledujte nás na:

      

 Fórum
Železničné.info - Diskusné fórum

Železnice v Európe - Taliansko

Železničné trate - Mimoriadnosti na tratiach

Slovenské železnice - Meškanie vlakov

Železničné stanice - Stará Kremnička


Koľajové vozidlá - Motorové jedotky radu 813


Železničné.info - Železničné.info

Slovenské železnice - Nehody na tratiach

ÄŽalšie prĂ­spevky »
 Inzercia
Nie sú žiadne inzeráty.
 Dejiny železníc
 Filmotéka
Rozlúčka s Uhrankou Prehraj
R 371 Horehronec Prehraj
Hanušovský viadukt 2Prehraj
498.104 Albatros na trati 131Prehraj
Tri pary v akciiPrehraj
GP 2011 ZvolenPrehraj
464.001 na DomiciPrehraj
Kačena - PLŽPrehraj
754.054 na mimoriadnom vlakuPrehraj
Oslavy storočnice trate 196Prehraj
 Vyhľadávanie
Vlož text:

 Štatistika
Tieto stránky boli vytvorené pomocou phpRS redakčného systému napísaného v PHP jazyku

php    mysql    apache    rss

© ŽELEZNIČNÉ.INFO :: 2007-2018