Mechanické návestidlá majú čaro a fotografmi sú miesta na železničných tratiach s mechanickými návestidlami často vyhľadávané. Funkčné mechanické návestidlá boli donedávna i na trati 131 z Bratislavy do Komárna. Vo viacerých staniciach ležiacich na trati slúžili pre riadenie železničnej dopravy. V roku 2006 sa trať začala pripravovať na riadenie dispečerom a v tejto súvislosti boli mechanické návestidlá nahradené návestidlami svetelnými. V prvej časti sa pozrieme do Podunajských Biskupíc a Nových Košarísk, kam som párkrát zašiel.
Podunajské Biskupice
Mechanické závory na komárňanskom zhlaví
Mechanické závory nahradilo svetelné priecestné zabezpečovacie zariadenie
Nové Košariská
Vchodové dvojramenné mechanické návestidlo od Bratislavy
Osobný vlak do Komárna vchádza do odbočky
Osobný vlak do Dunajskej Stredy vchádza do stanice
Odchodové jednoramenné návestidlo - osobný vlak do Bratislavy
Mechanické závory na komárňanskom zhlaví
Odchodové návestidlo na komárňanskom zhlaví
Manipulačný vlak posunuje
Mechanické odchodové návestidlo
Osobný vlak do Komárna míňa mechanické návestidlo
Vlak do Komárna odchádza zo stanice
Poobedňajší zrýchlený vlak do Komárna
Mechanické dvojramenné vchodové návestidlo - vlak do Bratislavy
Mechanické vchodové dvojramenné návestidlo na vchode od Dunajskej Stredy
Manipulačný vlak do Komárna odchádza zo stanice
Mechanická predzvesť a vlak NEx do Dunajskej Stredy
V roku 2006 sa začala montáž nových svetelných návestidiel. To bolo znamenie blížiaceho sa konca existencie tunajších mechanických návestidiel a závor.
Komárňanské zhlavie - nové svetelné združené odchodové návestidlo
Nové a dožívajúce železničné zariadenia
Dosluhujúce mechanické odchodové návestidlo
Osobný vlak do Bratislavy
Mechanická predzvesť na tejto trati doslúžila