V poslednom období mám akútny nedostatok vožného času. iaž, prejavuje sa to aj na stránkach magazínu elezničné.info. Je to však prechodný stav, ktorý čoskoro pominie. Pretrvávajúce slnečné počasie v posledných dňoch ma aj napriek iným povinnostiam vylákalo k trati. Chcel som urobi pár zimných záberov a keďe v nišie poloených miestach u nie je súvislá snehová pokrývka rozhodol som sa pre výlet pod Tatry.
Ráno som vyrazil z domu s tým, e stihnem vyfoti prvé IC z Bratislavy. Moje plány sa však zmenili v momente, keď som sa zníenou rýchlosou prepletal pomedzi výtlky na hlavnej ceste tzv. I. triedy. Uvedomil som si, e som mal vyrazi predsa len o čosi skôr. V Poprade som si dal krátku prestávku. Zistil som, e R 601 Váh mešká asi 20 minút. Rozhodol som sa naň počka na zastávke Lučivná. Ešte pred rýchlikom prešiel nákladný vlak smerom na Štrbu, na konci ktorého bol na postrku rušeň radu 363.
Rušeň Cargo 363.088 na postrku nákladného vlaku
361.004 na R 601 Váh
Keď prvý rýchlik z Bratislavy do Košíc prešiel zamieril som na Štrbu. Čakajúc na vlaky od Košíc som sa kochal pohžadom na naše pocukrované vežhory. Aj v okolí Štrby bolo dos snehu, všetko bolo biele, a oči rezalo. Marcové slnko u celkom príjemné hrialo, ale trochu pofukovalo. Na oblohe nebolo ani jedného mráčika. V takej idyle som počkal na IC z Košíc. Za ním išli dva nákladné vlaky s ucelenými súpravami vozňov Eas, ktoré mi spríjemnili čakanie na rýchlik Liptov a praský expres Košičan.
IC 502 Gerlach so 363.145 na čele
2+1 Pn s rušňami 131
Na R 606 Liptov bol rušeň 362.003
Expres 120 Košičan s rušňom ČD 162.064
Keď expresný vlak do Prahy prešiel, prešiel som aj ja na opačnú stranu. Dosta sa z hlavnej cesty k trati sa dalo len po vlastných. Snehu bolo dos, našastie jeho povrch bol dos pevný. Zrejme vietor a slnko vytvorili na povrchu snehovej pokrývky hrubú škrupinu, po ktorej sa dalo chodi, aj keď miestami sa nohy prebárali hlbšie. Pomaly som prišiel na známe miesto, kde som počkal na ďalšie vlaky.
Rýchlik R 603 Čingov ahal ďalší rekonštruovaný rušeň 361.005
Na IC 503 Gerlach sa objavil ufúžaný Hugo
Os 7817 ilina – Košice
Po prejdení rýchlika, IC a osobného vlaku som sa pobral pešo k ceste, kde som odstavil auto. Pomaly som sa presunul na predchádzajúce miesto. Počkal som na ďalší rýchlik do Bratislavy. Keď rýchlik Spišan prešiel, zamieril som do Vaca. Chcel som vyfoti ešte IC 504 Rysy. No nakoniec som sa z Vaca vrátil naspä na Štrbu. Slnko sa medzitým presunulo take svietilo u na čelo rušňa, no napriek tomu sa mi toto miesto páčilo viac. Keďe biely sneh dos ahal oči, rozhodol sa ís domov. Kráčajúc pomaly povedža trati som vyfotil ešte elektrickú poschodovú jednotku na osobnom vlaku zo iliny do Košíc.
R 608 Spišan so slivkovou 362.008
Ďalší nákladný vlak s dvojičkou na čele
IC 504 Rysy s 350.007
EPJ radu 671 na ďalšom Os zo iliny do Košíc
Cestou domou som mal neplánovanú zastávku pred Svitom, kde som vyfotil ešte R 610 Povaan. Na čele rýchlika bola kakadu gorila 350.008.
350.008 na R 610 Povaan
Spokojný s výletom som potom zamieril rovno domov. Fotografie budú priebene pridané do príslušných fotoalbumov. © autor