Kamarát Noro na pár dní navštívil Bratislavu. Zatiaľ, čo sám vo štvrtok navštívil Múzeum dopravy a v piatok sa povozil historickými električkami, na sobotu (31.1.2009) sme si dohodli spoločný výlet na Rendez. Tak sa aj stalo a v sobotu predpoludním sme sa stretli v električke do Rače. Veľa času sme nemali, lebo už poobede Noro cestoval späť domov do Prešova.
Cez oblaky sa predieralo aj zubaté slnko, a ako naschvál úplne vyšlo až keď sme sedeli v električke naspäť z Rače. Noro bol na Rendeze prvý krát a myslím, že sa mu tu páčilo. Zimná nálada na Rendezi má svoje čaro, ale perinbaba tu nebola príliš štedrá. Aj keď naša návšteva bola krátka, prešli sme, lepšie povedané prebehli, celý areál a to, čo sme tam odfotili, Vám prinášame v tejto krátkej fotoreportáži.
Parný rušeň 310.442 - Rendezáčik
Hneď po príchode sme pozdravili Rendezáčika, parný rušeň 310.442, ktorý je tu umiestnený ako pamätník železničnej histórie. Potom sme zamierili do areálu s exponátmi.
Parný rušeň 387.019
Pri niektorých strojoch sme sa na chvíľu zastavili a ja som Norovi čo to o nich povedal.
Parný rušeň 331.037 Uhranka
Motorový (dieselelektrický) rušeň T 679.019 Pomaranč
Mechanické závory čakajú na svoje znovuzrodenie
Motorový rušeň T 211.0823 s mechanickým prenosom výkonu
Výsypný vozeň St 7-84815 Talbot z roku 1927
Poštový vozeň Fa 9110
Motorový (dieselelektrický) rušeň 781.312-4 Sergej
Nádržkový vozeň ČSD Rj 566 316 Dynamit Nobel
Parný rotačný snehomet Henschel SM 03 z roku 1943
Parný rušeň 310.097
Parný rušeň 310.433 Kačena
Prívesný vozeň od Hurvínka pri zdvíhakoch
Mechanická predzvesť
Tender 512.153 a vodný žeriav
Našu návštevu sme ukončili pri vodárňach. Fotografie zo zimného Rendezu si môžete pozrieť vo fotoalbume.
Pri popise exponátov boli použité poznámky autora, informácie uvedené v Katalógu historických železničných vozidiel na území Slovenska 2002 a na webovej stránke Múzejno-dokumentačného centra ŽSR.
Foto: © autor