Pred generálnou opravou sa objavili tiež úvahy o prerobení tohto rušňa na kúrenie ľahkým olejom a o jeho prevádzke vo Švajčiarsku, čím by sa splatili náklady na prerobenie. Našťastie sa od toho upustilo, aj napriek finančným problémom bol rušeň vďaka sponzorom opravený a úspešne absolvoval skúšobnú jazdu z Bratislavy do Nových Zámkov a späť.
Bratislava hl.st - 263.006 na čele konvoja
Parný rušeň 498.104 Albatros
(maximálna rýchlosť rušňa je 120 km/h)
Parný rušeň 498.104 Albatros
(hmotnosť vyzbrojeného rušňa je 203,0 t)
Albatros tlačí "záťaž" do Nových Zámkov
Požiarny vlak s rušňom T 478.1201 odchádza krátko po parnom rušni
Albatros v Nových Zámkoch
(maximálna ťažná sila rušňa je 141 kN)
Obdivovaný parný rušeň 498.104
(rušeň má tri valce s priemerom 500 mm, zdvih piestov je 680 mm)
Zamračená počas prestávky v RD
Albatros v RD Nové Zámky
(maximálny výkon rušňa je 1950 kW)
Krásavec na točni
(rušeň bol vyrobený v roku 1954 v ŠKODA Plzeň)
Parný rušeň 498.104 Albatros
(dĺžka rušňa s tendrom cez nárazníky je 25500 mm)
Parný rušeň 498.104 Albatros
(po 55 rokoch znovuzrodený)
Príprava na návrat do Bratislavy
Parný rušeň 498.104 Albatros opäť so záťažou
Technické informácie uvedené v článku sú z Katalógu historických železničných vozidiel na území Slovenska 2002.
Neoznačené fotografie z Nových Zámkov zaslal © Rastislav Ďurec, ktorému týmto ďakujem.