O tuneli pod Tureckým vrchom sú na stránkach magazínu elezniné.info uverejnené viaceré lánky a fotografie. Väšinou ide o informácie z ias výstavby tohto zatia posledného vybudovaného tunela na území Slovenskej republiky. Chýbali tu fotografie koneného stavu a preto som sa na tunel pod Tureckým vrchom zašiel pozrie. Fotoreportá je zárove zosumarizovaním základných údajov o tuneli.
elezniný tunel pod Tureckým vrchom je vybudovaný na trati 120 Bratislava – ilina. Tunel je dvojkoajný elektrifikovaný urený pre traovú rýchlos 160 km/h, jeho stavebná rýchlos je 200 km/h. Dka tunela pod Tureckým vrchom je 1755 m a stavebné náklady na jeho výstavbu dosiahli výšku 264 mil. eur. bez DPH. V tuneli bol vybudovaný elezniný zvršok s tuhým podloím. Vchody do tunela z oboch strán sú chránené kamerovým systémom. Tunel bol razený od juhu aj severu a prerazený bol 25. októbra 2010. Prvý vlak cez tunel prešiel 13. júla 2012, kedy bola zahájená prevádzka po druhej traovej koaji. Tunel spa poiadavky na bezpenos poda nových európskych noriem, omu zodpovedá aj osvetlenie tunela a úniková chodba pre prípad nehodových udalostí, k ústiu tunela je na obidvoch stranách vybudovaná prístupová komunikácia. Fotografie tunela pod Tureckým vrchom, ktoré zachytávajú jeho stav v prevádzke, sú vo fotoalbume. Foto: © autor.
Severná strana - nadjazd, ktorý nahradil elezniné priecestie
Zárubný múr - rok výstavby
Príjazdová komunikácia k ústiu tunela
Pohad na stanicu Trenianske Bohuslavice
Detailný pohad na uchytenie trolejového vodia v tuneli
Pevné podloie
Detailný pohad do tunelovej rúry
Teleso pôvodnej trate
Juná strana tunela
Celkový pohad z juhu
Tunelová rúra je predsunutá
Pletivo bráni padaniu zvetraných kameov na tra
Vyústenie únikovej chodby na východnej strane
Rýchlik z Košíc do Bratislavy vyšiel z tunela